måndag 17 oktober 2011

Höstens sista blomma?


I helgen var vi och tittade till landsstället som nu var kallt och höstlikt. Solen höll på att gå ner och jag begav mig på en kort trädgårdsrunda med kameran medan lilleman hjälpte pappa att fixa med bilen.


       

        

Som jag skrivit förut så njuter jag av hösten. Speciellt av dagarna med klarblå himmel och småkylig luft som är frisk och lättare att andas.

Eftersom det var ett tag sedan vi var där var det roligt att gå in i stugan och påminnas om många av sommarens fynd, bland annat denna hemtrevliga bonad som jag hittade på loppis för en tjuga. En hemmaälskare som jag hade mer än gärna haft den i hallen i stan men där satte min andra hälft för en gångs skull (!) stopp så nu får den (i alla fall tills vidare...) pryda väggen på landet.


0 kommentarer:

Lämna en kommentar

Helhjärtat: Höstens sista blomma?