måndag 5 december 2011

Andra advent


Tänk att vi redan har passerat andra advent!

I butiken firas detta med 25 % rabatt på köksartiklar och porslin till och med onsdag!

I helgen har vi haft det lugnt, med besök av övriga familjen. Lille prinsen och hans kusin har bland annat pysslat och gjort julgranskulor och dörrhjärtan med juligt servettdecoupage. Mina killar har varit hostiga och snörvliga och nu känner jag dessvärre att det är min tur.

Idag skulle jag egentligen ha gjort belastningstest på cykel för att bedöma min aktuella syreupptagningsförmåga under ansträngning, men med begynnande infektion i kroppen får det vänta. Kanske lika bra eftersom jag blir trött bara av att tänka på det och inte orkar med fler dåliga besked just nu. Tacka vet jag min nyligen införskaffade bästis - elcykeln! En dröm för mig som numera inte orkar cykla på en vanlig.


I helgen fick jag denna ljuvliga julgrupp med minihyacinter av min gulliga svägerska som är florist och vet precis vad jag älskar!

Nu har vi det riktigt mysigt här hemma, med många julblommor! Fast det blir nog till att byta ut i alla fall hyacinterna innan jul eftersom de blommar över så snabbt i vår varma lägenhetsluft. Tänker varje kväll att jag ska ställa ut dem på balkongen över natten men minnet är kort och nästa morgon står de ändå kvar inomhus! 


Trevlig måndagskväll!

0 kommentarer:

Lämna en kommentar

Helhjärtat: Andra advent