måndag 16 januari 2012

Helhjärtat stödjer Min Stora Dag



Först ut som nytt stödprojekt 2012 är en gåva till stiftelsen Min Stora Dag!

Till och med den sista april går 5 kr per order i butiken oavkortat till Min Stora Dags fantastiska och glädjeskapande arbete till förmån för svårt sjuka barn.

" Min Stora Dag är en insamlingsstiftelse som hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina önskedrömmar. Varje år insjuknar hundratals barn i Sverige i sjukdomar med en svår livspåverkande, inte sällan livshotande, diagnos. Min Stora Dags mål är att ge dessa barn någonting underbart att drömma om när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.

I barns fantasi kan allting hända. Att sjunga med sin idol, att simma med delfiner, att träffa en fotbollsspelare, att åka på semester med sin familj eller att få bjuda vänner på kalas är bara några exempel på önskedrömmar som under åren blivit förverkligade tack vare Min Stora Dags verksamhet.
En Stor Dag är ett avbrott i tillvaron när sjukhusdagarna är långa och behandlingarna svåra. Barnen vi hjälper är 3-18 år och lider av livspåverkande sjukdomar, inte sällan med livshotande diagnos.
Varje år genomförs ett hundratal Stora Dagar. Dessutom arrangeras minst lika många gruppaktiviteter såsom konsertbesök, sjukhuscaféer och ungdomsläger så att över tusen barn per år får ett välbehövligt avbrott i sin sjukhusvistelse. Dessutom ordnar vi caféer i sjukhuskorridorerna, sponsrar musik- och tonårsrum på lekterapierna samt skickar påsk- och julpresenter. "

Informationen ovan är hämtad från Min Stora Dags hemsida, där det också finns mycket gripande att läsa om drömmar som svårt sjuka barn tidigare fått uppfyllda.

0 kommentarer:

Lämna en kommentar

Helhjärtat: Helhjärtat stödjer Min Stora Dag