måndag 21 november 2011

Loppisuppladdning


Förra helgen var jag på loppis och auktion med en trött kropp men fyndinriktat sinne! Detta resulterade bland annat i denna romantiska teservis, precis en sådan som jag letat efter! Vill man dricka kaffe i gamla koppar till vardags passar denna storlek helt klart bättre än äldre små kaffekoppar som bara rymmer några klunkar.


Denna härligt nötta och rostiga gamla plåtburk var jag också snabb med att lägga vantarna på...


Och så sist, men verkligen inte minst: Vid mitt senaste besök på den lokala loppisen fick jag syn på den här antika klenoden högst uppe på ett skåp... 


... för 75 kr! Ja, vad gör man om inte tar med den hem...?!




Att gå på loppis ger mig en kick som nästan ingenting annat! Något jag verkligen kan behöva inför veckans helt klart mindre trevliga hjärtundersökning...

På onsdag är det dags för den ångestladdade kateteriseringen som jag skrivit om tidigare, när de ska gå in i hjärtat genom ett kärl i halsen och göra mätningar. Det är då jag kommer få ett säkert svar på hur hjärtat verkligen fungerar och hur högt trycket i lungartären är nu två år efter diagnosen. Självklart är jag rädd för själva undersökningen som sådan, men det är ändå svaret som skapar den värsta oron. Det är ju det jag måste hantera och leva med sen, och egentligen vet jag inte om jag vill veta... Det räcker liksom med att känna av symptom på sjukdomen, utan att veta exakt på vilken "nivå" den ligger. Fast någonstans innerst inne så vill jag ju ändå veta. PAH-läkaren tror ju dessutom att det ser bättre ut än sist eftersom övriga värden gått åt rätt håll sen jag kommit under behandling. Hoppas innerligt att han har rätt.

0 kommentarer:

Lämna en kommentar

Helhjärtat: Loppisuppladdning