fredag 25 november 2011

Ledsamma nyheter


Jag fick inte alls det besked jag hoppades på angående mitt hjärta och just nu känns det väldigt tungt. Trycket i lungartären är fortsatt lika högt som för två år sedan. Läkaren som varit så optimistisk och trott att det skulle vara lägre måste ha blivit rätt besviken han med. Utifrån hur jag mår är jag väl egentligen inte jätteförvånad, men jag hoppades ändå så...

Undersökningen var hemsk och jag var fruktansvärt stressad när de var inne i hjärtat. Det var till och med så att läkaren efteråt antydde att mitt höga adrenalinpåslag med tillhörande hjärtklappning kunde ha ökat på trycket lite extra.

Just nu känns allt bara tomt och jag är ledsen och rädd inför framtiden. Mitt hjärta orkar ju fortfarande pumpa mot det höga trycket, men det kommer ju en dag när det inte gör det längre och den vill jag inte ens tänka på. Då återstår bara lungtransplantation om inga mediciner hjälper. 

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu, men jag ska ändå göra mitt bästa för att få vardagen att flyta på, trots att motivationen och orken är låg. Julen närmar sig och jag vill att den ska bli speciell för min lille prins. Det är det jag kommer att försöka fokusera på. 

Jag kommer också att fortsätta med butiken som vanligt, inklusive planerade aktiviteter inför jul, för ännu är jag långt ifrån redo att ge upp.    

0 kommentarer:

Lämna en kommentar

Helhjärtat: Ledsamma nyheter